En daar ben ik eindelijk! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Familie Hoof - WaarBenJij.nu En daar ben ik eindelijk! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Familie Hoof - WaarBenJij.nu

En daar ben ik eindelijk!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 April 2016 | Verenigde Staten, Flagstaff

Na een week...sorry...
Foto's volgen ook want kunnen we telkens niet uploaden!

Wat heerlijk om hier te zijn! Na een week ben ik al behoorlijk ontstresst en dat had ik niet durven hopen! Al voor de 4e keer zet ik voet op Amerikaanse bodem en dat ze me dan er nog uitpikken voor een check up op kruidsporen. Werkelijk? Ik? Met een soort van schuursponsje...nah vooruit maar.
Vlucht was ff afzien omdat ik me totaal niet had gerealiseerd dat we toch 24 uur onderweg zouden zijn. Maar met een keuze aan teveel films en series...no problem!

Holiday inn...ff checken en gordijnen openen en blik uit het raam jacuzzi, palmbomen...yep! Vakantie is echt begonnen. Voelt het zo? Nee...Ik kan het overlevingsmechanisme nog niet loslaten. Ik hoest nog steeds mijn longen uit mijn lijf dus wat is het nu toch? Gelukkig kun je alle paardenmiddelen hier gewoon verkrijgen in de supermarkt.
En dat gaan we een dag later ook doen. Camper halen (OMG! Wat een schip!) en inslaan bij Walmart. We hebben braaf geluisterd naar het instructiefilmpje van Cruise America maar ik was het al snel kwijt. Paar dagen later was Dethmer een halve dag aan het stoeien met de elektriciteit. Schat...Heb je het knopje wel op ON gezet? Kijk...vrouwen en techniek!

(Ff tussendoor een leuke opmerking van Lara: wat doen die glaasjes in mijn drinken? Dat zijn ijsklontjes...).

Toen Dethmer een auto stoeltje haalde voor Laar wachtten wij in de camper. Wat heerlijk om even te observeren wat er op een parkeerplaats allemaal gebeurd. Ik weet niet hoeveel mensen in die auto's kunnen maar ik bleef me verbazen. Oma, 3 Kids, 2 baby's, pappa, mamma...Er weer uit...Er weer in want iets ging niet goed. Naast ons 2 jonge jongens die een BMW met een zakdoekje gingen schoonmaken. De één poetste...De ander wees vanbinnenuit de ieniemienie plekjes aan. Zelfs laar vond het komisch. Daarna moest ik van Lara steeds uitleggen dat die meneer een mevrouw is...En andersom. Sorry about that.
Ja...it's feels so good to be back!

Ok...Mijn lijstje om zeker deze 5 weken te verorberen: cheesecake (2x) bij de cheesecake factory, ritz bits, honycombbar, starburst snoepjes, en pizza van Chucky cheese... (Aantal onbeperkt hihi...Ik heb toch al 2 nieuwe broeken moeten kopen dus dit alles past erbij).Dan heb ik al mijn herinneringen wel weer opgedaan. Dat is het mooie van reizen hè...herinneringen. En elke keer als ik op vakantie ga...vertegenwoordigd die ook weer al mijn reizen. Heerlijk! Dat doet me vorig jaar vergeten. Nee ook dat wil ik niet. Vorig jaar wil ik me ook blijven herinneren. En nu al...Na een weekje...merk ik weer dat ik begin te voelen en mijn angst om te verliezen op de achtergrond begint te raken. Dat is wat reizen met me doet. Hier had ik nu precies op gehoopt...yes!!! ☺

Long Beach
Inderdaad echt zo jammer dat we de G.P. hebben gemist...Toch proef ik nog wel iets van de sfeer. Superleuk contact met barman gehad die helaas Armin van Buren op zijn arm had getatoeëerd...zucht...

San Diego
Wat een stad!!! En weer niet te vergelijken met een andere stad. We vielen van de ene verrassing in de andere...Eerst Old Town en toen naar Seaport...wouw. Wat een gebouwen, mega vliegdekschip zoals ik het nog nooit heb gezien. Toevallig een schip van de film pirattes of the caribean gezien en...dethmer draaide zich om en zag...jawel...Het café waar een scène van Top Gun is opgenomen haha. Hoelang geleden??? En nog steeds kunnen ze er op teren. Och wat was ik verliefd op Tom. Ik wilde ook een man in uniform en ik geloof dat toen de basis is gelegd...take my breathe away!!!!! Bekentenis: ik heb nog steeds de cd van de film...Ik weiger om deze weg te doen! Playing...Playing with the boys...La la la...hmm...Toen klonk het zo onschuldig.

Seaworld...Heel eerlijk? De show met honden en katten was echt fantastisch! Nog nooit zoiets gezien. De rest? Sorry orka's en dolfijnen...Leuk. Ben ik verwend? Lara genoot...Vooral achteraf en dan geniet ik weer van haar snoetje...
Het mooie is hoe puur zij kan reageren op de cultuurverschillen. Toen we op de trolley moesten wachten zocht een zwerver contact met haar. Mooi was dat. En was hij zielig? Volgens mij leek hij happy...Vooral omdat hij heel sterk geloofde in Jezus! Lara was helemaal onder de indruk...En wij keken door haar ogen mee (in hoeverre dat nog kan haha).
Oeps...Pas om 9 uur op de campground...gesloten...Maar voor bij de shop ons rijdende huis parkeren en tegenover de sheriffs office...Lekker veilig! Dienstdoende: sheriff Stanley Sniff...how I wonder...haha.

Nu staan we bij Flagstaff...24 jaar geleden was ik hier ook...Morgen ga ik het café opzoeken met die geweldige move aan de pooltafel...Een stoot achterlangs mijn rug...shoot...Ik had die foto mee moeten nemen...24 jaar later...oh my!!!
Ik kruip bij dochter en manlief want het gaat vriezen hier...
Joshua tree en historic route 66 houden jullie te goed!

Zucht...Ik geniet! Ik geniet intens van de natuur! De vriendelijkheid van de Amerikanen! Hun oprechte interesse want de oppervlakkigheid, waar wij volgens mij vaak naar op zoek zijn bij ze, vind ik niet meer. We hebben al veel Amerikanen ontmoet en ik vind ze geweldig. Hun eenvoud, hun eerlijkheid...stiekem jaloers? Nee hoor want ik kruip nu bij mijn dierbaren maar deze vakantie ga ik nog veel van die Amerikanen leren denk ik...

  • 25 April 2016 - 23:20

    Jo-tje:

    Howdy, Erg fijn om te lezen! Mooi geschreven ook...gewoon nog 1 hele maand te gaan whoewhoo...geniet nog maar fijn en we kijken uit naar de pics. Missen onze vrijmarkt -terras lieve vrienden tuurlijk wel met Kingsday & vaker maar over lange tijd gaan we lekker naar t sprookjesbos...veel liefs en nog steeds: dikke kussen

  • 27 April 2016 - 12:54

    Tessa:

    Heerlijk om te lezen!! Geniet en maak mooie nieuwe herinneringen!!

  • 27 April 2016 - 13:29

    Robin:

    Klinkt goed allemaal en al lezende heb ik toch ook wel weer zin in een tripje naar de states. Enjoy!!!! Ben benieuwd naar de kiekjes...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

3 dappere dodo's opzoek naar het westen

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3512

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 23 Mei 2016

Happy campers go West

Landen bezocht: