Een dag in de filmwereld - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Familie Hoof - WaarBenJij.nu Een dag in de filmwereld - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Familie Hoof - WaarBenJij.nu

Een dag in de filmwereld

Door: Dethmer

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 April 2016 | Verenigde Staten, Bluff

Vandaag werden we wakker in Mexican Hat. Een stadje dat zijn naam dankt aan een rotsformatie die eruit ziet als een.... Mexicaanse hoed, verrassend.
Vanuit hier zijn we naar Monument Valley gereden. Onderweg wederom prachtige plaatjes en veel foto's gemaakt. Hier kom ik later op terug.

MV wordt gerund door de Navajo indianen die voor het betreden een kleine bijdrage vragen. Helaas mochten we met de RV niet verder dan het visitorscentre vanuit waar je trouwens schitterend uitzicht hebt over het landschap waarin vele bekende films zijn geschoten. Zo zie je ook terug in het visitorscentre met vele verwijzingen naar John Wayne.
Er zijn diverse tours die je kunt maken variërend van 1,5u á $85 pp en 2,5u á €95 pp. Volgens ons handboek de Trotter: "pure oplichting" en we hebben dan ook besloten hier niet aan deel te nemen, maar voor de gratis 6,1 km lange Wildcat trail te gaan, te voet. Na 1 km komen we een ouder paar tegen met 2 kleinkinderen en wat blijkt..... Nederlanders. Haha, dat was te verwachten, want Amerikanen doen niet aan wandelen. Leuk wat tips en ervaringen gedeeld, blijken het ook nog eens Brabanders te zijn uit Helvoirt. Toch weer die Brabanders!
Tijdens de wandeling waanden we ons echt in het wilde westen. Logisch, want veel films werden hier opgenomen. Ik noemde al John Wayne. Na 4 km begon Lara toch echt te moe te worden en heb ik haar op de nek genomen. Dat was best pittig zo in dat losse zand en die klim terug naar het visitorscentre waar onze RV stond, maar ik zag het maar alleen klein voorproefje van de komende 4-daagse.
Na de wandeling genoten van een ijsje en onze route uitgezet naar Arches nabij Moab, Utah. Onze volgende bestemming.

We hebben besloten de rit in tweeën te delen en te overnachten in Bluff, een kleine 45 minuten van MV. Hier vonden we onze overnachtingsplek bij Cottonwood RV campground, waar we nu zijn. De receptionist is een gezellige oudere man die ons informeerde over de locale bezienswaardigheden. Toen wij vertelden dat we van MV afkwamen, pakte hij gelijk een map met foto's van "alle" films die er in deze omgeving zijn opgenomen. Hier een aantal: Forest Gump, Back to the future, Thelma and Louise, Mission Impossible, Indiana Jones en The Lone Ranger.

En nu ben ik weer terug bij het begin van mijn verhaal, want weet je nog die scène uit Forest Gump waarin hij aan zijn mijlen lange renpartij bezig is? Die weg waar hij overloopt, blijkt precies die weg te zijn die wij hebben gereden naar Monument Valley. En laat ik nou net op die plek ook een foto gemaakt te hebben van die weg en achtergrond. Wat een toeval.

We hebben ons vandaag ook eeb beetje in "Hollywood" gewaand. Wat een bijzonder land is dit toch!